vrijdag 16 december 2011

Op de valreep...

Op de valreep besloten we vorige week om met de quiltgroep in ruste alsnog onze jaarlijkse Sinterkerst viering te houden. Onze quiltgroep was na een jaar of tien - ondanks dat we het heel gezellig hadden -  niet meer leuk op creatief gebied. We besloten een paar jaar geleden dat het mooi geweest was en aan het eind van dat  jaar vonden we, omdat we nog steeds bevriend zijn, dat het toch leuk zou zijn  om onze traditionele jaarlijkse cadeautjes avond tussen Sint en Kerst  te vieren. Gisteravond was, als ik me niet vergis, al weer de derde Sinterkerst na het uitgaan van de groep.
Met een paar zieken en een paar afhakers was het een kleiner clubje dan gewoonlijk maar het was zeker niet minder gezellig. Na enig dobbelen had ieder een pakje met een zelfgemaakt presentje voor zich en daarna kon het uitpakken beginnen.
 
Een kleine impressie van de cadeautjes. Helemaal weg was ik van het kleine mapje om papieren zakdoekjes in op te bergen.
Een ander mooi cadeau was dit tasje om breiwerk in op te bergen. Er bij was ook het boekje 'kerststal breien'
De achterkant heeft ook stofjes van Kaffe Fasset maar dan in andere kleuren:

Zelf maakte ik dit speldenkussentje:




Het was weer een heel geslaagde avond die vast in 2012 een herhaling zal hebben.

21 opmerkingen:

Chris zei

Dat is een goeie traditie. Zo raak je elkaar niet helemaal kwijt. Die tasjes vind ik enig, zo fleurig!! En jouw kussentje vind ik ook leuk!

Jeanny zei

Wat een leuke traditie....en mooie, leuke cadeautjes.
Fijn weekend.

Phebe and Jane zei

Wat een leuk idee om sinterkerst te vieren. Leuke cadeautjes hebben jullie gemaakt.
Groetjes,
Marian

Lida zei

Ja het is jammer dat de inspiratie weg was, maar als je dan toch zo lekker samen kunt zijn, dan is dat wel heel speciaal! Leuke cadeautjes! Groetjes en fijn weekend,
Lida

Annelies zei

Ja, ik herinner me foto's van je vorige vieringen.
Leuk dat jullie weer samen zijn geweest.

Anoniem zei

Fijn dat de vriendschap gebleven is, en zo te zien heeft iedereen heel erg haar best gedaan om elkaar liefdevol te verrassen! Da's heel wat waard!!

Willy zei

Toch erg leuk dat jullie deze traditie in ere houden en leuke handwerkjes voor deze gelegenheid maken.
Fijn weekend, groetjes

Anneke zei

leuke werkjes en cadeautjes; ook leuk zo'n combinatie van naai- en haakwerk voor een speldenkussentje.

Johanna Zweden zei

Dat is een leuke traditie die jullie zo doen, zo blijven jullie toch nog leuk contact houden
Schitterden dingen hebben jullie voor elkaar gemaakt
Groetjes Joke en een fijn weekeinden

Monica zei

Het is altijd gezellig zo'n samenzijn, en wat een leuke cadeautjes!

Gerard zei

Dit is zo'n leuke manier om vriendschappen te vieren! Prachtig en fantastisch om zulke mooie zelfgemaakte dingetjes te mogen ontvangen.

Anny zei

Zo te zien heb ik heel wat gemist... Maar je, ik wik ook niemend aansteken met mijn verkouden hoofd! De cadeau's waren weer fantastisch! Misschien volgend jaar beter!

berthi zei

Een mooie traditie om in ere te houden. Geen gebrek aan creativiteit!

Guusje, zei

Wat leuk dat jullie dit nog doen en wat een leuke cadeautjes zie ik voorbij komen.

Noor zei

mooi om deze trditie in ere te houden. Leuke cadeautjes zijn er gemaakt voor elkaar.
fijne zondag, Noor

Petra T. zei

Wat een mooie cadeautjes, jammer dat er niet bij kon zijn, maar volgend jaar ben ik er weer.
Warme groet Petra

twink zei

Hi marcela, we hebben in naaldwijk je mooie handwerkjes bewonderd,maar ik bedacht me een vraag. Ken je iemand in nederland die weleens gewerkt heeft met een smockmachine? ken je het systeem?

MarianneD zei

Leuke kadootjes,goed dat jullie dat erin houden!
vanochtend was het hier ook kadootjestijd,iedereen had een aardigheidje voor elkaar gekocht/gemaakt...op naar het nieuwe jaar!
Fijne dagen en alle goeds voor 2012!

Supergoof zei

Op de valreep kom ik je nog eventjes iets leuks vertellen,... Ik was laatst op een kerstborrel bij mij in de straat, bij mensen die ik niet goed ken.
En wat denk je de gastvrouw heeft een pracht van een souvenir de ma jeunesse (vergeef me als ik 't verkeerd schrijf,...) in de kamer hangen.
Gemaakt door de oma van haar oma, ik meen in 1853.
Prachtig!!!
Misschin lukt het me om er in 2012 iets meer over te weten te komen, en misschien mag ik een foto maken.
Da's een strak plan voor 2012, vind je niet?
Fijne dag vandaag!

marcella zei

@Goof, dat is een heel goed voornemen voor 2012. Als het mag graag veel foto's :) Ik ben heel benieuwd. Ook naar de vorm van de Souvenir. Omdat hij in de kamer hangt vermoed ik dat het een vierkante is met meerdere lapjes naast en onder elkaar. Het is een oude ook nog, 1853, heel bijzonder!
Leuk en lief dat je zo aan me denkt!

Supergoof zei

Het enige dat ik je verder kan vertellen, is dat het een langwerpige is.