dinsdag 16 augustus 2011

kindernaaidoosje

Ik was net bezig met een klein nieuw projectje wat ik kindernaaidoosje genoemd heb, toen ik dit kleine antieke kindernaaidoosje op e-bay zag.
Een must-have vond ik en dagenlang keek ik uit naar het moment dat de veiling afliep. Mijn lief bood mee en die is beslist minder zuinig dan ik. Hij 'won' het doosje voor mij en sinds kort prijkt het in mijn kast met fraaie en nuttige naaispulletjes. Het is een snoepie, zo klein, zo gaaf en zo beeldschoon.
Om een idee te geven van het formaat heb ik het dichte doosje op mijn pas gebreide baby sokjes uit het vorige logje gezet. Ik heb de preciese maten nu niet paraat maar ik schat in dat het doosje niet breder dan een centimeter of zeven, acht zal zijn.
Als je het opent zie je twee spiegeltjes in het deksel en een kleine ruimte daartussen waarin een pakje naaldjes past.
In het doosje zitten zes kleine klosjes garen van hout met been, een mini vingerhoedje en een wax klosje. Om de klosjes zit nog het originele garen.
Het doosje kan ook open klappen en dan staan de klosjes opeens rechtop en komt er aan de voorzijde een speldenkussentje te voorschijn.
Hier zie je de garenklosjes wat beter: in het midden is een inlegwerkje van been met piepkleine gedraaide klosjes bovenop:
Dat ze echt heel klein zijn zie je als ik er eentje op mijn hand leg:
Poppetje gezien? kastje dicht….nou nog éven dan…

1 opmerking:

Lida zei

Wat een lieverdje zeg, ja dat is een mooie aanvulling voor jouw verzameling! Beeldschoon, groetjes
Lida