dinsdag 4 januari 2011

Goede voornemens

Ter inspiratie maak ik ieder nieuw jaar een aantal goede voornemens op handwerkgebied. Niet om mezelf daar nou echt heel streng aan te houden maar meer als overpeinzing voor mezelf: waar ben ik mee bezig, wat zou ik nog graag willen en vooral wat wil ik in de komende tijd doen, maken en beleven. Het levert voor mezelf altijd een aardige brainstorm op die vooral bedoeld is om de vele ideeën in mijn hoofd een beetje te kanaliseren.
Prioriteit 1 op mijn denkbeeldige lijstje is het afmaken van mijn Zaans stikwerk project waar ik hier eerder al een en ander over vertelde.
Onze drie lessen in het najaar krijgen namelijk een bijzonder vervolg - een uitstapje en dan wil ik natuurlijk graag mijn stukje Zaans Stikwerk kunnen laten zien.
Van de drie deeltjes voor mijn werkstuk heb ik deze week de eerste afgemaakt.
Het was nog een heel gepuzzel om het patroontje passend te krijgen, de vlakjes met perzisch ajour in te vullen en tenslotte om de goede materialen te vinden voor het opvulwerk.
Deel twee heb ik vandaag op de stof getekend en daar kan ik nu aan verder werken.
Daarna volgt nog het in elkaar zetten van de onderdelen en dan hoop ik over een week of vijf, zes mijn Ding klaar te hebben.

Geen opmerkingen: