dinsdag 6 juli 2010

Een laat begin is het halve werk


Gisteren was er weer een tweemaandelijks log over de sal à trois genaamd Barokke Brokken die ik samen met Dijn en Maria borduur. Natuurlijk kreeg ik een paar dagen tevoren een berichtje van Dijn dat de update eraan zat te komen en natuurlijk deed ik van alles behalve.... aan de Barokke lap verder werken.
Terwijl Dijn me in seinde dat zij nog even doorwerkte om dan 's avonds laat haar logje te plaatsen bedacht ik me dat ik nog moest beginnen.
HELP!
Middernacht kwam  het verhaal van Dijn met een prachtige chocolade engel en allerlei ander fraaie dingen, even later gevolgd door een zongebruinde hulpengel van Maria omringd door erg veel andere schone zaken (wat werkt zij hard)  en ik borduurde  twee bleekroze billen.
Tot in de late uurtjes, dat wel, want ook ik wilde natuurlijk met meer dan een paar roze pootjes voor de dag komen.
Vanmiddag had ik ook nog een uurtje over en er volgde een halve krans. Meer mag je natuurlijk niet verwachten als je zó laat begint. Vanavond kwam er nog een halve bloem bij en een kroontje en  vlak voor het te donker werd om te fotograferen zette ik mijn schamele oogst op de gevoelige plaat. 

Dit is wat ik nu in totaal op mijn Barokke lap heb. Voor de foto heb ik de garenkaartjes er nogmaals bijgelegd. Het werkt wel prettig om steeds een eigen tint te zoeken in de aangegeven kleur. Ik heb een beetje rare manier van werken deze keer want ik werk bladzijde voor bladzijde het patroon af. Dat is ook de reden dat ik halverwege de krans ben opgehouden. Die staat namelijk een velletje verder ;)
Ten opzichte van het vorige logje over De Barokke is er ook aan deze kant van de lap een en ander bijgekomen. De bovenkant van het boompje is af en er is een ornamentje bij.
 
dit stukje is helemaal nieuw en in werkelijkheid wat zachter van kleur maar dat komt door het avondlicht wat net niet genoeg was om zonder flits te kunnen fotograferen.
In ieder geval is mijn  eer weer gered en kan ook ik een kleine vooruitgang laten zien aan de Barokke merklap. Kijk ook nog even bij Dijntje wat zij en Maria gisteren al aan ons lieten zien. Het is erg leuk om te zien  hoe we alle drie onze eigen kleuren gebruiken.
Over twee maanden komt er een vervolg op de Barokke Brokken

Geen opmerkingen: