dinsdag 6 april 2010

Salladeux van de KAV

Voor wie gisteren bij Dijn op bezoek was is het geen nieuws meer. "We" hebben er weer eentje: een SAL bedoel ik.
Een SAL à Deux of zoals Dijn het noemt een SAL4-2 wat zoveel betekent als een samen-handwerkje-voor-twee.
Gezien de moeite die het soms kost om alle koppen op tijd aan de pc-knoppen te krijgen geen onnodige voorwaarde om een SAL voor slechts twee dames te organiseren. "Waar Sallen jullie dan over ?" hoor ik Boss (Dijn’s beer) ten overvloede vragen. Sommige beren moet je ook alles twee keer uitleggen ;)

Naast de Zuid-westlijn die soms spoort en soms ook niet (bijvoorbeeld wegens opslag in museum depot) is er sinds kort in de oneven maanden de SAL Barokke Brokken waarover eerder op ons beider weblog werd geschreven en nu in de even maanden dan de Schaartjes SAL.
Zowel Dijn als ik kwamen er achter dat het hebben (vertroetelen, bezitten, gebruiken, aaien) van Schaartjes een van onze kleine en gezamenlijk gedeelde genoegens des levens is.
Dijn toonde gisteren haar totale collectie en ik laat vandaag een deel van de mijne zien* :

en hier nog eentje* :

er moet iets te raden overblijven nietwaar? ;)
Dijn en ik houden dus van Spulletjes, vooral die met handwerken te maken hebben en in het bijzonder van Spulletjes die knippen.
Zo ontstond het idee om een schaartjes lap te borduren die ook nog met allerlei andere handwerk-attribuutjes gevuld gaat worden.

De Koninklijke Afdeling Verknipten(KAV), in het kort: "De Verknipten" zijn voornemens iedere twee maanden een update van hun scharen tableaux te exposeren op hun beider weblogs.
Waarvan akte.
Dijn’s romige scharenlap staat sinds gisteren online en de mijne volgt hieronder maar...

eerst laat ik een uitstalling van mijn kleurenpalet zien:

Het linnen is roomwit 20 draads van Kunst en vliegwerk en de scharencollectie omvat inmiddels drie schaartjes, de kop is eraf :)

*beide foto’s (met dank aan) Pieter Mulder, museum De Timmerwerf

28 Reacties

Geen opmerkingen: