donderdag 8 oktober 2009

Henkie

Het lapje waar ik gisteren over vertelde en wat niets te doen had met de slager heeft alles van doen met Henkie.
Sinds een klein jaar ben ik lid van Henkie en hij (of moet ik zeggen zij) en ik beleven veel plezier samen.
Met 'Henkie' bedoel ik natuurlijk Hankies4all waarover je eerder meer kon lezen.
Sinds die tijd ontvang ik regelmatig (en dat is 6 keer per jaar) per e-mail een stukje informatie, een of meerdere patroontjes om zelf aan de slag te gaan en een uitgebreide uitleg over de gebruikte techniek.
Hier zie je een gedeelte van mijn uitgebreide 'Hank-o-theek':

Een tijdje geleden werd er een gezellig dagje voorgesteld waar wij Hankie-leden elkaar kunnen ontmoeten om over onze zakdoekjes te kunnen praten. Binnenkort is het zover en gisteren ontving ik de uitnodiging.

Het belooft een erg leuke en leerzame dag te worden met ´s morgens een lezing door een meneer, geen Henk dit keer maar een Jan.
Jan (Geelen) gaat ons vertellen over de kanten van de zakdoek. Na een lekker soepje volgt er dan een programma met demonstraties op gebied van frivolité, schaduwborduren, tule borduren en Point de Saxe. Naast de bekende `borduursters-namen` prijkt mijn naam ook op de demonstratie-lijst: ik ben uitgenodigd om het Point de Saxe aan de man te brengen.
Margreet Beemsterboer heeft een `ronde tafel` en kan aangesproken worden voor allerlei vragen op zakdoekjes- en techniekengebied
Tussen de bedrijven door is er ook nog een markt met materialen, tweedehandsboeken, Tesselschade en andere zaken.

Bij de uitnodiging zat ook een klein lapje waar je op kunt filet borduren maar wat je ook voor een andere techniek kunt gebruiken. Een leuke uitdaging om daar iets moois mee te doen. Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar de andere filetlapjes.

Sinds het Hankies4all gebeuren is mijn verzameling aardig gegroeid. Ik had al een en ander aan zakdoekjes zo her en der in een laatje of kastje liggen maar sindsdien speur ik natuurlijk de vlooienmarktjes af naar meer en ook komt er zo nu en dan iets uit de kasten van vriendinnen gerold bij het opruimen.

Dit is een van mijn `topstukjes` een kostbare die ik mezelf gunde toen ik dit voorjaar bij Sanny in de winkel was.

en natuurlijk willen jullie ook een detailfoto van dit prachtige handwerkje:

Kijk, dat is nu eens prachtig en zeer fijn handwerk. Ik zou willen dat ik dat kon namaken.

De Hankies4all dag is op 31 oktober in Amsterdam, meer informatie vind hier. Ik kijk er naar uit om jullie te mogen ontmoeten

20 Reacties

Geen opmerkingen: