vrijdag 10 juli 2009

Marcella Klipt Ud

Nadat ik vorige week mijn Hedebo Souvenirlapje in wording liet zien (kijk even een blogje terug als je vergeten bent hoe dat er uit zag ) heb ik het deze week maar eens rigoureus aangepakt met de schaar. Was ik er bij Lapje Een nogal huiverig voor om zomaar in mijn lap te knippen, deze keer pakte ik het gelijk koelbloedig aan, hup !

Dit onderdeel van de Hedebo technieken heet Udklips en dat betekent zo ongeveer wat wij denken dat het betekent ;)
Ik begon met een soort langgerekte wurm met puntjes ud te klippen: Klip en nog eens klip...daarna ik kon niet meer terug.
Gelukkig kreeg ik de vorm netjes en veilig afgewerkt en daarna kon het vullen van het gat met naaldkant beginnen:

Halverwege raakte mijn garen op en ik bestelde snel een en ander aan diktes Broder spécial bij Nelly's Hardanger Atelier. Het kwam gelukkig snel per post en de tussenliggende dagen vulde ik met borduren aan mijn 17e eeuwse broddelwerkje.

Nadat de wurm gedicht was met het nieuwe garen knipte ik wat ronde en ovale gaatjes en dat ziet er na opvulling zo uit:

Daarna probeerde ik een vierkant gat. Ook dat bleek helemaal in orde te komen na wat verstevigend knoopsgatensteekwerk langs de rand. De invulling hiervan komt later.

Mijn Hedebo-Souvenirtje ziet er nu zo uit:

Ik vind Hedebo een erg leuke en gevarieerde techniek. Wie zin krijgt om ook eens een hedebo-werkstukje te maken kan in het boek

Hedebo, Danish Whitework,
ISBN 978-4-579-10975-3

genoeg inspiratie vinden.

31 Reacties

Geen opmerkingen: