woensdag 20 augustus 2008

Andermans steekjes

Iedere dag komen er weer een paar nieuwe veertjes op mijn quilt, het gaat langzaam, maar het gaat stukje bij beetje vooruit.
Geen update van de verenrand deze keer maar een grappig kleedje wat ik ooit in een doos op een verzamelaarsmarkt vond.

Verfrommeld en vies lag het ergens achter de kraam, onder in een doos en ik werd gegrepen door het vele Richelieuwerk en de vier hoekjes met naaldkant. Het mocht mee voor heel weinig en ik wilde het toen hebben omdat ik met name het naaldkant eens nader wilde bekijken. Na een wasbeurt en vooral nadat het gestreken was kwam dit bijzondere tafereeltje naar voren, een vrouwenkopje in Richelieu borduurwerk (op zoek naar een mooi linkje hierover kwam ik bij Hilly terecht) fijn en gelijkmatig geborduurd, met op de hoeken vier mooie naaldkantpatroontjes. Voor de tuurders zal ik nog even het kopje vergroten:

Eerst dacht ik dat het misschien een religieus kleedje was en meende in het hoofd Maria te zien, maar gezien de "kanten" kraag en de ketting zal dat toch niet de bedoeling zijn. Een onverwachte verrassing dat het kleedje na de wasbeurt zo fris en mooi tevoorschijn kwam.

Zelf heb ik me ook tot een klein Richelieu werkje laten verleiden: deze vlinder maakte ik dit voorjaar voor mijn souvenir

15 Reacties

Geen opmerkingen: