woensdag 27 april 2022

Zwaantje gezien, mapje dicht

 Het heeft even geduurd voor ik weer de  tijd en vooral ook de rust vond om te handwerken. Na een jaar van onrust, opruimen in- en daarna weer uitpakken begint het 'gewone' leven langzaam weer terug te keren. Na mijn mooie doosje, mijn casket, uit het boek wat ik aan Zelf cadeau gaf voor mijn verjaardag besloot ik kortgeleden om nog zo'n mooi projectje uit dat boek te maken. Mijn keuze viel op een mapje met Zwaantjes...Kijk maar mee.......


 Een naaietuitje met een ongebruikelijke vorm, het is geborduurd met zijde en de voeringstof is eveneens zijde

in het midden een vakje voor naalden en spelden, beide kanten hebben een ander borduurtje

het borduurwerkje met de eitjes liet ik eerder al zien rond Pasen op mijn Fb pagina,


de andere kant heeft een takje met besjes en twee vogeltjes. Alle vogeltjes hebben een kroontje van goudkleurige zijde,  leuke timing dat het nu op koningsdag af is en ik het kan laten zien.


er is ook een garenhoudertje bij met aan een kant een zwaan, aan de andere kant mijn initialen, het jaartal en een takje met besjes. Ik houd me zelden aan het patroon. Mijn mapje is kleiner dan in het boek omdat ik ander linnen gebruikte. Ook heb ik zelf mijn kleuren gekozen, dat doe ik meestal omdat ik de 'voorgeschreven' garens niet heb en dan liever een keus maak uit wat er wel op voorraad is, dan naar de winkel hollen om het 'goede' te kopen. Ook in de afwerking ben ik mijn eigen gang gegaan en dat pakte ook deze keer prima uit.

 


Wat ik zelf erg leuk vind is het gebruik van verschillende steekjes. Dat maakt het werken eraan zoveel leuker, de besjes rond deze boog waren ontzettend leuk om te borduren en het resultaat is verrassend..



Je hebt nu alles wel gezien van mijn mapje, dus.... Zwaantje gezien? mapje dicht!




 



9 opmerkingen:

Marlien zei

Prachtig

Renée zei

Prachtig, Marcella! Heel bijzonder!

Anoniem zei

Nice!!

Truus zei

Een prachtig mapje geworden wat je vast veel gaat gebruiken.
Fijn dat je weer zin hebt om iets te gaan maken en dit mapje is een mooi begin.
Zonnige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Piep wat prachtig meid knuf

Anoniem zei

Wat een kunst werk!

Conny's-blog zei

Erg mooi gemaakt...............liefs.Conny

Anoniem zei

Beeldschoon en een leuk project!
Groetjes Lida

Miriam zei

Wat een verfijnd prachtig project! Ik vind het werkelijk wonderschoon.