woensdag 23 september 2020

haken....of breien?

 Het was weer dinsdag en mijn haakrolletje vorderde weer een centimeter of wat. Eenmaal  klaar ging ik verder met het opnaaien van ooit gemaakte proefjes van gehaakte randjes uit mijn Franse boekje. 


Het boekje kocht ik rond 2012 ergens in Frankrijk en nog diezelfde vakantie begon ik aan mijn (kleine) proefjes met een haaknaaldje wat ik toevallig mee had genomen en een bolletje haakkatoen wat ik ter plekke kocht. Ik had er heel veel plezier mee tijdens de avonden in onze gite. Na thuiskomst  stopte ik de proefjes in een doosje en het boek verdween in de boekenkast. 


Ik kwam vorige week al een heel eind met mijn proefjes op een mooie lap vrij grof oud linnen en besloot dat er best nog wat meer bij kon. Ik aarzelde lang tussen verder gaan met nieuwe gehaakte proefjes of....gebreide randjes die ik in een ander boek heb staan. Er werd lang in de boekenkast gezocht en uiteindelijk had ik beide (Japanse) boeken boven water. Het worden toch  nog meer gehaakte randjes, besloot ik vanmiddag.


Er staan nog zoveel leuke - nooit geprobeerde - randjes in mijn haakboek. Hierboven een randje van feesthoedjes, zo leuk!


Ik heb er zelfs mooie glitterkraaltjes bijgezocht en haakte vanmiddag een paar randjes met kraaltjes..Dit gaat vast een erg mooi lapje worden. 


ondertussen is er ook nog een stoplapje in de maak.....

 


5 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep oh dat wordt prachtig!! zo gezellig zo een lap knuf

Truus zei

Dat wordt een bijzondere haakmerklap en mooi op het oude linnen.
Staan in de boekjes (zelfgemaakte boekjes??) zelf opgeschreven patronen?
Veel plezier en succes met je handwerken.
groetjes, Truus uit Drenthe

marcella zei

@Truus, het zijn boeken van twee Japanse ontwerpers, het haakboekje zie je deels op foto 1, het andere boek is veel dikker en bracht dochterlief voor mij mee uit Londen en bevat erg mooie en ook tamelijk moeilijk te maken breipatronen. Het bijzondere is dat er ook 'edgings', randpatronen in het boek staan. Ook daar wil ik ooit eens wat mee gaan doen.

Annelies zei

Mooie randjes en het staat ook zo mooi op het linnen.

Anny zei

Voor mijnvingerhoed haakte je eens een leuke anjer. Ik gebruik hem nog steeds. Je bent echt een kei in heel klein werken. Daar hebik echt geen geduld voor! Dank je wel voor de lieve woordjes op mijn blog.Het is inderdaad zwaar maar omi heeft er nog steeds zin in! En ik probeer zoveel mogelijk te doen. Hoewel ik heel goede wijkverpleging heb van Senna.En virus of geen virus die thuiszorg is ook weer terug. Want anders redden we het niet.Maar er is ook langdurige zorg aangevraagd zodat als het echt niet meer gaat er misschien wel een crisisplaats is.Want nuis er er helemaal niks. Alsik uitvalt dan valt het hele bouwwerk om....