maandag 18 mei 2020

Veel in huis hebben

Je hebt het misschien al gemerkt, sinds de uitbraak van het covid virus en de lockdown hebben al mijn blogjes het woord huis in de aanhef. Nu hebben wij handwerksters natuurlijk veel in huis...niet alleen omdat we vaak veel verschillende technieken in de vingers hebben, maar we staan ook bekend om onze hamstervoorraden. Voor ons geen 1000 rollen toiletpapier, maar plastic kratten vol met garens en stukjes linnen en kasten vol boeken en patronen. Uit mijn eigen voorraden begon ik vanuit huis een tijdje geleden een reisje door Noorwegen en Zweden. Er was inderdaad genoeg wol in huis om ook een mooi Zweeds doorstopwerkstukje te maken. Het stopwerk komt uit het boek Smoyg van Yvette Stanton. In het boek staan heel veel doorstoppatronen in wol die in de Klederdracht gebruikt worden. Een aanrader,dat boek, al viel het doorstoppen met wol me niet mee.
Mijn handwerketuitje is klaar en ik heb het iets anders afgewerkt dan het boekje voorschreef. Ik gebruikte dun karton om het meer body te geven en het biedt niet alleen plaats aan naalden, maar ook aan een schaartje.
Voor de wol gebruikte ik dezelfde kleuren als in het eerder gemaakte tasje werden gebruikt. In het vrije werk komen de kleuren heel anders uit, dan in het aftelbare stopwerk. Ik ben heel blij met het resultaat....
Nog even een fotootje van de binnenkant en dan ga ik later vandaag weer terug naar mijn Chinese steekjes, met een vleugje Japan....

3 opmerkingen:

Truus zei

Heel mooi etui geworden ondanks dat de wol niet prettig werkte.
Zijn ook prachtige kleuren die je gebruikt hebt.
Veel borduurplezier!
groetjes, Truus uit Drenthe

Climate Control zei

Super mooi geworden!

digital printing 24 jam zei

The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Aqur Printing Jakarta wish you deign to visit my website, thank you :)