vrijdag 3 april 2020

Huisspreuk: A Needlebook a day, keeps the doctor away

Hoe gaat het verder in Corona-land. Het gedwongen thuis zitten lijkt voorzichtig zijn vruchten af te werpen, maar echt aanleiding om te juichen is er nog niet. Gisteren en vandaag lekker in de tuin gewerkt, verse plantjes geplant en straks ga ik nog een rondje gieten, ook leuk! Veel tijd voor een handwerkje bleef er dus niet over, maar met een paar prachtige staaltjes wollen stof en wat wollen garen heb ik me naast de tv weer prima vermaakt. In het vorige blog vertelde ik over mijn leuke benen aankoopje uit Noorwegen, een naaldenkokertje gemaakt van een rendierbeen met wol en leer. Dat bracht me op het idee om dan eindelijk eens een Zweeds naaldenetuitje te maken van wollen garen geborduurd op wollen stof. Ik zag ze jaren geleden al eens en sindsdien stonden ze op mijn 'bucketlist'. Ik ging aan de slag en maakte onderstaand naaldenetuitje:
Ik vind het een schatje. Door het 'kokertje' schuift een tweetal wollen lapjes waarin de naaldjes kunnen worden opgeborgen.
op deze foto zie je de twee lapjes er al een beetje uit steken. Deze gaat binnenkort op de post en dus.....maakte ik er nog een. Ik vind dit een erg leuk en ontspannen werkje wat ik bij minder licht lekker gezellig beneden kan doen naast mijn lief.
Dag twee was nummer twee ook klaar en ik werkte deze niet af met een benen ringetje maar met de helft van een sluiting van (vermoedelijk) een Noors vest...Ik kreeg dit stukje sluiting ooit van een vriendin die er niet meer is. Fijn dat ik dit stukje tinnen sluiting nu een mooi plekje heb kunnen geven. Tot mijn plezier staat er op de achterzijde dat het uit Noorwegen komt. Dag drie kon ik er bijna niet meer mee ophouden, met mijn naaldenboekjes en zo ontstond nummer 3
Ik heb veel plezier gehad met mijn wollen avontuurtjes. Het is leuk om zo ook de oude voorraadjes wollen garen en lapjes eens aan te spreken.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent een echte kunstenaar ,vroeger verkocht ik de Noorse sluitingen in een handwerkzaak waar ik heb gewerkt ,leuk om ze weer terug te zien.

Gr Femke.

Ineke zei

Wat zijn ze alle 3 mooi geworden, heerlijk dat we ons zo kunnen vermaken met onze hobby's. Zorg goed voor jezelf en blijf gezond!

Lida zei

Enig resultaat! Groetjes
Lida

Truus zei

Wat zijn ze mooi geworden en dat allemaal door de aankoop van de benen naaldenkoker!
Geniet van het mooie weer en blijf gezond!
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

kaneeltje zei

Ze zijn echt schattig en ze lijken mij erg handig!

Willy zei

Prachtig Marcella. Het zijn net sieraden. Fijne week in huis en tuin.