dinsdag 31 december 2019

dag vrolijk zakje

Alweer de laatste dag van 2019 en daarmee ook de laatste dag dat het vrolijke zakje van 2019 gebruikt wordt. Vanaf morgen ligt het - met inhoud - ergens in een doos bij de andere zakjes. Zo nu en dan kijk ik er in en dat is erg leuk om te zien wat zo'n jaar jou bracht. en met het afscheid is het ook tijd om het nieuwe zakje voor 2020 te introduceren op nuttig en fraai...
Het werd een chiquerd dit jaar met zijde en een flink borduurwerk, ook in zijde, op de klep. Ik deed in december mee met een internetuitdaging en maakte iedere dag een vierkantje...nou ja, dat was de bedoeling maar ik begon 10 dagen te laat en moest dus flink doorwerken om mijn ruim 17000 halve kruisjes over één draadje voor de kerst af te krijgen...Na een paar dagen merkte ik dat mijn pietepeuterige gepruts eigenlijk heel geschikt was voor op mijn zakje, of Trousse de mémoires, zoals ik het eerder heel deftig noemde.
Ik zou het zomaar op de 'buik' van het zakje kunnen verwerken...maar hoe? daarover dacht ik de rest van de dagen voor kerst. Het werkje kwam af en de kerst ging voorbij...er kwam weer wat ruimte in mijn hoofd en vroeg in de ochtend viel er een kwartje....het borduurtje zou op de omslag kunnen. Ik zocht zijde voor de achterkant en ik had nog een mooi blauw lapje voor de voorkant en na een middagje naaien was het tasje bijna klaar....
Ik zocht in mijn doosje met dingetjes naar een muntje of ornamentje en vond dit mooie paarlemoer rondje...met een oud stukje band uit de gouddoos en een zelfgemaakte franje van de restjes borduurgaren ging het er zowaar wat Chinezig uitzien.
Nog even het jaar erop en het nieuwe jaar mag beginnen. Ik wil jullie allemaal een heel mooi en gezond nieuw jaar toewensen, tot 2020!

7 opmerkingen:

R's Rue zei

Beautiful.

Annelies zei

Ik wens je een heel gelukkig en gezond 2020 !!

Evelyne zei

Fantastisch zakje weer! Creatief hoor ieder jaar weer iets nieuws bedenken.
Dit jaar is het weer gelukt om zoiets moois te verzinnen!!

Mooie jaarwisseling en een goed en creatief 2020.
Evelyne

Anny zei

De beste wensen voor het nieuwe jaar! Wat een werk heb je er weer van gemaakt.

Truus zei

Allereerst veel heil en zegen in het nieuwe jaar voor jullie.
Wat een prachtig tasje heb je voor dit jaar gemaakt!De champagne kurk zit er al in denk ik.
Je hebt flink hard gewerkt om het af te maken-zo ver ben ik nog niet maar wel leuk om te maken.
Gezellige nieuwjaars dag met hopelijk minder mist dan hier in Drenthe.
groetjes, Truus uit Drenthe

anja zei

Wat een mooie zakjesverzameling heb je inmiddels. En daar bewaar je herinneringen in van dat betreffende jaar? Wat een mooi idee!

kaneeltje zei

Je zakjes worden steeds kleuriger,geweldig! Hoop dat je naast de kurk er al wat leuks ingestopt hebt.
Vorig jaar had je de museumtip van Mieke Gorter, heb je er soms nog één voor dit jaar?