zaterdag 23 november 2019

een klein Chinezig werkje

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, mijn aantal zakjes Chinese stijl groeit.
Niet heel snel, maar zo nu en dan kriebelt er iets en dan vliegt er zo een zakje of tasje uit mijn handen. Ik begon het jaar met mijn jaarzakje 2019 wat ik borduurde over een zelf uitgesneden papiertje met zijden garen. Daarna volgde een zakje met Chinese knoopjes op gele zijde waarbij in een tevoren opgeborduurd vormpje de honderden knoopjes werden geborduurd. Weer een héle tijd later kwam dit piepkleine zakje met achter elk geborduurd deel een heel klein opbergplekje voor 'iets'
sla je het open dan komt er nog een opbergplekje tevoorschijn, zó leuk!
Dit zakje maakte ik naar voorbeeld van een oud Chinees zakje wat in bezit is van iemand uit ons Chinese groepje. De tekeningetjes tekende ik over van een ander oud tasje wat ik op internet vond. Zo is het toch weer een 'eigen' invulling van wat er al is.
Toen gebeurde er lang niets, te warm, te druk met andere zaken en er waren cursus voorbeelden te maken voor de Masterclass Marken die ik begin volgend jaar geef.
een paar weken geleden begon er weer iets te kriebelen en er ontstond bijna vanzelf een volgend klein tasje. Weer met zijde geborduurd, ditmaal niet over een papiertje en met een linnen ondergrond.
De achterkant kreeg een kleurexplosie, en ook aan de zijkantjes werd aandacht besteed.
Het steekje waarmee ik het borduurwerkje rondom afwerkte en waarmee tegelijkertijd de zijnaadjes werden vastgezet was wel een belevenis. Het ging met twee draadjes tegelijk een om mee te naaien en de ander om het mooie ribbeltje te vormen. Het was even wennen, maar het resultaat stemt mij tevreden, dat steekje ga ik nog eens gebruiken!
Inspiratie voor mijn Chinese avontuurtjes komt onder andere uit dit boek
Ik kreeg het van mijn lief voor mijn verjaardag in oktober.

3 opmerkingen:

Lida zei

Wow wat zijn die schitterend en wat een geweldig leuke verzameling heb je al en allemaal zo kleurig! Veel plezier met al je steekjes, groetjes
Lida

Truus zei

Prachtige tasjes heb je gemaakt in deze techniek!
Je kunt hier straks ook cursus/workshops in gaan geven.
Succes met de Markercursus in januari.
Gezellige zondag
groetjes, Truus uit Drenthe

kaneeltje zei

Wat een pracht tasje is dat met dat lastige randje, perfect!
En wat leuk dat je bij Crafts council een masterclass gaat geven, het kriebelt dan weer wel en zou graag aanschuiven.
Helaas lukt mij in een groep en ingespannen bezig zijn met nieuwe aanvullende technieken niet meer.
Na een heftige depressie is mijn prikkelverwerking erg gevoelig gebleven.....