zaterdag 24 maart 2018

Opruimen.

In mijn vorige blogje schreef ik het een en ander over opruimen. Aan de reacties te lezen was ik toch niet helemaal duidelijk wat dat opruimen nu precies inhoudt. Welnu, een kleine uitleg bij dezen... Voor het projekt van het doosje bestaat het opruimen erin dat ik de inhoud van een theedoek weer netjes op kan bergen in de daarvoor bestemde opbergertjes. Alle garens per merk weer terug in de garendoosjes, het tijdschrift waar het patroon in staat op de stapel met bewaartijdschriften, het karton is grotendeels versneden, de restjes konden bij de nog bruikbare kartonrestanten of in de papierbak. De gebruikte naalden e.d op hun plekje en zo verder. De theedoek, inmiddels leeg, op het stapeltje met projekttheedoeken. Ik schrijf hier met opzet niet dat de theedoek gauw weer gevuld wordt met een nieuw projekt want ik wil eerst zoveel mogelijk afmaken van wat er nog ligt voor ik aan wat nieuws begin.... Een ander 'opruimertje' laat ik hierboven zien....Al jaren kom ik zo nu en dan met een groepje van vier bij elkaar om een hele dag met show and tell en in de middag een klein werkje te vullen. "Rijke" dagen want er is altijd veel te vertellen en te laten zien. Het middagwerkje is een klein techniekje wat een van ons voorbereidt en tot voor kort wist ik eigenlijk niet heel goed wat ik met die kleine prutsjes aan moest.... En dus bleven ze op de werktafel of ergens anders liggen...tot.... Afgelopen dinsdag zouden we een klein breiwerkje maken. Daags ervoor zocht ik naar wol en naalden en die vond ik ergens weggestopt met het vorige proefje nog op de pennen. Een proefje in Twined knitting....ooit bij hetzelfde clubje gemaakt en daarna moet ik er toch minstens duizend keer overheen gestapt zijn. Sinds vorig jaar naai ik mijn kleine proefjes op een blauw papiertje en schrijf er met een witte pen op wat de ahctergrond is van het werkje. Met wie, wannneer, herkomst patroon of techniek. Die mooie papiertjes gaan vervolgens in mijn jaarzakje en zijn voor het oog en in mijn hoofd lekker opgeruimd...en voor wie later in mijn zakjes kijkt een verrassing....dubbel plezier toch? Het werkstukje wat we dinsdag maakten is Mor Astrup breien, je leest erover in HZG 163

4 opmerkingen:

Chris zei

Je bent wel heel geordend Marcella! Ook wat je oude logjes betreft. Wat een werk joh, maar zo kan je wel alles terug vinden.
Succes verder en een heel fijn weekend.

Ineke zei

Ik kijk met bewondering naar dat borduur-kussen?Of is het wat ander? Maar het borduurtje is prachtig!

marcella zei

Geen kussen, maar een zakje, de ins en outs lees je hier : http://nuttigenfraai.blogspot.nl/2017/12/het-begint-een-traditie-te-worden.html

kaneeltje zei

Erg leuk idee om ze in je jaartasje te stoppen. En wat is het weer een piepkleinwerkje.