dinsdag 13 februari 2018

alweer een berichtje...

Het moet niet gekker worden, zo hoor je weken, soms maanden niets van mij en nu twee blogs in drie dagen. Dat heeft alles te maken met mijn enthousiasme over onderstaand projektje. Sinds dit jaar werk ik steeds een week aan hetzelfde project uit de afmaakmand. Eén van de twee afmaakmanden om precies te zijn. Van maandag tot en met zondag werk ik - min of meer (het vlaggetje voor Sophie was 'een tussendoortje') aan hetzelfde. Eerlijk gezegd gaat het wat sneller als ik niet steeds van het een naar het ander huppel. Een klein projekt wat ik vorig jaar begon was een letterlap met daarbij een aantal stekenlapjes. Het kwam in delen via internet en is gemaakt en ontworpen door Marie Suarez, bij velen niet onbekend. Deze week rondde ik alle letters en lapjes af voor zover ze nu bekend zijn. het letterlapje heeft nog twee dubbele vakjes open waar vast nog iets moois geborduurd gaat worden. Het borduren van de letters was een klein feestje. Op de grauw linnen lapjes zijn eerst de steekjes geoefend en daarna op het witte linnen lapje in letters vertaald. Heel afwisselend en heel verrassend. Wat er vervolgens met de vijf kleine lapjes gaat gebeuren is ook nog een verrassing. Voor nu ben ik er helemaal klaar mee en ik wacht netjes af wanneer de volgende lesjes online komen. Voor deze week heb ik mijn witte Friese merklap weer eens tevoorschijn gehaald. Een fijne week voor jullie, ik zet vanavond nog wat witte steekjes!

5 opmerkingen:

Ineke zei

Je raakt in een flow, heel mooi je borduurletters! Top!

Annelies zei

Wat een leuk project !

Annelein zei

Leuke werkjes....

Anny zei

War lief! Al die verschillende projectjes maken kost misschien wel meer tijd maar zo gaat een werk ook niet vervelen. Hier zwerven ook altijd verschillende dingen rond. Maar dat weet je wel.

kaneeltje zei

Vind het niet erg om nu al weer iets bij jou te lezen.
En ook dat jij nog afmaakwerk hebt, klinkt heerlijk in mijn oren.
Wat een prachtige letterlap en ben ook benieuwd wat de kleine lapjes gaan worden.
Een fijn weekend verder en tot gauw!