zondag 7 december 2014

alweer bijna kerst

Wat gaat de tijd snel. Het jaar is al bijna om en zo net na het Sinterklaasfeest werd het tijd om de inklapboom van zolder te halen. En bij een nep-boom horen natuurlijk nep-ballen ;) Een uurtje of vier verder kon ik nog net de boom fotograferen voor het te donker werd. Hier is het totaal'plaatje': en hieronder komen de balletjes die het jaar 2014 opleverde. De goede Sint bracht een koekoeksklok mee, kennelijk in de veronderstelling dat één koekoeksklok niet mocht ontbreken in mijn boom. Niet goed gekeken in de voorgaande jaren, want uit de ballendoos kwam vanmiddag nog een klok tevoorschijn, waarover later meer. Heel blij was ik in september toen ik op vakantie in de Elzas dit Elzassische meisje ontdekte, zij mocht dus mee uit de winkel van Käthe Wohlfahrt. Uit diezelfde winkel koos mijn lief deze Sint en Piet...Die gaat later héél veel geld opleveren voor de liefhebbers want hier moet wel een ondergrondse markt voor komen na alle Piet-commotie :) Hier een foto van de oude koekoeksklok, ook een leukerd. De pinda is vast geen blijvertje, ik zie nu al kapers op de kust. Dan bracht de Sint ook nog een kitten mee voor mijn lief en poezenbeestjes hadden we inderdaad nog niet in de boom. Niet nieuw, maar wel in mijn boom zijn de laatste balletjes die ik laat zien. Ooit beschilderd door mijn moeder en nu opgedoken toen wij haar in het afgelopen jaar verhuisden. Ze volgde ooit een cursus of wat in Volkschilderkunst en na een heleboel kleine stoeltjes voor de kleinkinderen ( die nog steeds in gebruik zijn) en wat mooie dozen heeft ze zich kennelijk daarna aan de kerstballen gewijd. Ik vind ze superleuk en ben er heel erg blij mee!

14 opmerkingen:

kaneeltje zei

Wat leuk om die ballen van je moeder te vinden, misschien herkent ze ze nog als je ze meeneemt ! Een paar jaar geleden waren wij ook in de Elzas bij Kathle Wohlfart, heb toen niet dat leuke meisje gezien.....
Leuk zo'n herinneringsverzamelboom !

Evelyne zei

Wat een fantastische boom en wat leuk de geschilderde ballen van je moeder!
Geniet er maar van deze dagen.
groetjes, Evelyne

Annelies zei

Wat een bijzondere details. Fantastisch !

Truus zei

Wat een geweldige naam heb je voor jullie kerstboom--klapboom!!
En al die herinneringen aan de kerstballen-mooi ook de beschilderde ballen door je Moeder.
Hier alleen nog maar de kerststerren voor de ramen gehangen en de adventskandelaar neergezet.
gezellige dagen
groetjes,Truus uit Drenthe

KijkDaarIs zei

Wat een super gezellige Kerstboom hebben jullie...!
Fijne dag....;0)

Anny zei

Een plaatje... Gezellige tijd gewenst!

Chris zei

Jij verzamelt speciale 'kerstballen'? Wat leuk! Het zo'n heerlijk vrolijk geheel.

gerda zei

Wat leuk dat je de beschilderde kerstballen van je moeder hebt "gevonden".....om nooit weg te doen

Willy zei

De speciale versiering maakt van het eenvoudige klapboompje een prachtige kerstboom. Leuk dat Sint en Piet er ook bij horen.

MarianneD zei

Gezellige dagen Marcella en alle goeds voor 2015!

Anny zei

Het was maar goed dat ik wat eerder was op de Quilthoeve anders had die Eskimo vast bij jou in de boom gehangen! Van Annemie heb ik een pakket tijdschriften gekregen over kant en de kantfabriek. Heb jij daar interesse in? Sorry, ik zit op m'n iPad en heb je mailadres niet paraat. In ieder geval een warm en gezellig kerstfeest en een goed 2015. Anny en de hondjes.

Noor zei

Hele fijne feestdagen Marcelle. Warme groet, Noor

betty prins zei

Ik zit nog even na te genieten van je boom, hoop dat je kerst ook zo gezellig en warm was en dat het nieuwe jaar veel goeds voor jullie in petto heeft!
Alle goede wensen komen jouw richting op en ik hoop dat wij elkaar in het nieuwe jaar weer spreken!
veel liefs
Betty

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende kerstballen
Fijn uiteinden en een heel gelukkig gezond, liefdevol 2015, met heel veel creativiteit

Groetjes uit Zweden