vrijdag 29 juni 2012

het is even wennen

Jullie hadden het vast wel bedacht; ik was er even niet. Ik zat heerlijk in de zon om uit te rusten, een beetje te borduren, te genieten van lekkere visjes, schelpdieren, pistou, aïoli, terrasjes, boulevards, mooie steden, ratatouille, zalig zoete abrikozen zó van de boom in mijn mond en de vrienden die we tegen kwamen op het 1e Festival Musique Mecanique tijdens de laatste dagen van onze vakantie. Jullie raden het al, het was heerlijk in de Provence/Côte d'Azur
Bij het huis hoorde een heerlijke grote tuin waar wij vele uurtjes hebben doorgebracht tot 's avonds laat
Tijdens het festival 'verhuisden' we naar een chambre d'hôte wat ook erg avontuurlijk was, midden tussen de abrikozenbomen, tamelijk afgelegen met als tijdelijke huisgenoten twee dames uit Brest die marionetten speelden bij hun orgel. In de pauzes aten we hier, op het kerkplein
Hier en daar afgewisseld met een muziekje en een dansje. (hier de cancan gedanst door onze huisgenoot)
Gewerkt werd er ook in Bandol. Behalve een haakwerkje nam ik ook een borduurwerkje mee. Een nieuw projectje en uitstekend geschikt 'voor de gelegenheid'.
Het wordt een Huswif, naar patroon uit een 'oude' Handwerken zonder Grenzen. Al jaren op mijn lijstje en nu eindelijk geborduurd en bijna klaar. De voorkant is geborduurd en nu ben ik bezig, naast het in elkaar zetten, met het borduren van het laatste zakje dat aan de binnenkant van het huswif komt. Deze kleuren nam ik mee maar al bordurend heb ik die wat aangepast. Ik had gelukkig voldoende garens mee :)
Nog even geduld voor jullie het hele resultaat kunnen zien. Hier wordt ondertussen hard gewerkt

16 opmerkingen:

Annelies zei

Welkom terug ! Wat heerlijk dat je daar geweest bent.

Chris zei

Ja, dat is weer wennen hè?! Je zou misschien zó weer terug willen. De rust, ontspannenheid, geen tijd, klimaat en al die leuke ontmoetingen. Jij hebt ook genoten, net als ik.
Ik ben benieuwd hoe dat huswif er uiteindelijk uit gaat zien. Alleen de naam al! Zo leuk.

Lida zei

Wat een heerlijke vakantie was dat, jullie zullen beiden wel hebben genoten van al die bijzondere dingen daar! En wat een mooi huswif maak jij, ik ben heel benieuwd naar jouw andere kant! Groetjes
Lida

Jeanny zei

Jullie hebben heerlijk genoten, uitgerust en je hebt lekker geborduurd zie ik.
Lieve groet.

Guusje, zei

O wat heerlijk dat jullie daar zijn geweest en zo te lezen geweldig genoten hebben. De huswif wordt mooi.

Noor zei

wat een heerlijkheid Marcella!
Ik werk niet meer in Rotterdam, ik ben tijdelijk werkzaam in de kinderopvang, ik miste de kinderen. Hopelijk kan ik snel weer starten in het onderwijs, maar dat schiet nog niet echt op.

betty prins zei

Ha, gezellig dat je er weer bent. Wat zal je genoten hebben daar in het zuiden, ben benieuwd naar je 'huswif', de kleuren zijn mooi...

Monica en Guus zei

Heerlijk, de warmte, gezelligheid en de rust straalt van je foto's. Wat zul jij genoten hebben.

Joke zei

Gezellig dat je er weer bent en fijn om te lezen dat jullie zo'n mooie tijd hebben gehad.

Made by Meet zei

Het water loopt in mijn mond bij het lezen van de abrikozen, zo van de boom opeten, heerlijk! De 'bandol' ziet er nu al prachtig uit, ben erg benieuwd naar de buitenkant!
Fijn weekend, groetjes Meta

Anoniem zei

Hier worden we wel een beetje jaloers van hoor ;)! Wat fijn, dat jullie het zo heerlijk hebben gehad! Geniet maar lekker na!!

Johanna Zweden zei

Wat ziet dat er gezellig uit daar, nu geniet maar van elke moment
Mooi borduuwerk
Fijn weekeinden , vanuit een regenachtig zweden groetjes Joke

BASJE zei

Nu maar weer wennen aan het hollandse klimaat.! Dat zal wel wennen worden, want op een enkel dag na was het hiet niet veel, Heb je gemist met je leuke verhalen, maar de vacantie was het wachten op iets nieuws weer waar, Super mooi handwerk wordt dit weer, Fijn weekend BasjeboZipti 1,

Marjan zei

Dat moet een heerlijke vakantie geweest zijn! Je huswif wordt mooi: ik ben benieuwd naar het vervolg!

Gerard zei

Welkom thuis!
Heerlijk zo'n vakantie in het zonnige zuiden, hè, wij genieten er dagelijks van. In de schaduw zitten we heerlijk buiten te borduren en alleen als het minder zonnig is of onweert, dan zit ik binnen en doe (soms) wat patchwork.
Wat is een "huswif" eigenlijk? Ik ben heel nieuwsgierig. De kleuren zijn al mooi om te zien.

lheurebleue zei

o het zoete leven in la douce france ...