dinsdag 1 september 2009

De breiende man

Bij de vele reacties op mijn vorige logje verscheen vandaag een berichtje van Gerard, die aangestoken door mijn mini-rolletje plots de behoefte in zich op voelde komen om ook aan de mini-breirol te gaan.
Speciaal voor hem ga ik nog even door met mijn bijrolletje want wat niet heel goed duidelijk was op de foto is het kleine "kantje" wat aan weerszijden van mijn rolletje is mee gebreid.

Ik zag dat eerder op andere breirollen zoals hier:

en hier:

beide foto’s komen uit het boek: Millionen von stichen hab’ ich wohl gemacht, hetzelfde drietal boeken waar ook de naaisteen uit een eerder logje in stond.

Mijn eigen kantje ziet er zo uit:

en ik breide het als volgt:

toer 1: laatste drie steken: 2R-2omslag-R
toer 2: 2av-3R breien volgens patroon, laatste drie steken: 2R-2omslag-R
toer 3: 2av-3R breien volgens patroon, laatste vijf steken: 5R
toer 4: 2st afkanten-2R breien volgens patroon, laatste vijf steken: 5R
deze vier toeren herhalen met als begin van toer 5: 2st afkanten-2R

Veel plezier Gerard, met het breien van jouw mini breirol en misschien vind je het leuk om dit kantje ook mee te breien.

29 Reacties

Geen opmerkingen: