maandag 29 september 2008

Daar ben ik weer

Het zal niet onopgemerkt zijn geweest, maar ik was er even niet. Terug naar Frankrijk, o.a. voor de jaarlijkse tentoonstellingen van de 14e Carrefour Européen in Ste Marie aux Mines.
Het weer was droog maar een tikje fris hier en daar maar we hebben reusachtig hard gewerkt: hij aan de voorbereidingen voor een reisje langs WO I restanten dat voor 2009 op het program staat. Hoogtepunt daarbij was een warme lunch op zondag met een gids die voortreffelijk Engels sprak (geen wonder, de man is docent Engels op een middelbare school) en het restaurant was een Italiaanse Ristorante waar we schandalig verwend zijn.
Verder waren er natuurlijk de vier dagen quiltgebeuren en ook hebben we samen een flink begin gemaakt met het uitzoeken van mijn familiegeschiedenis.
Twee dagen puzzelen en snuffelen in oude boeken, o.a. in de prachtige en oude Humanistische bibliotheek van Sélestat. We zijn aardig ver gekomen overigens.
Thuiswerk deden we ook: voor mij betekende dat haken aan een hartje voor mijn souvenir, een beginnetje aan een witwerk-sampler en een naaldenboekje in GOUD. Toe maar, Marcella op de luxe toer ;)
Verder werd er gekookt (door ons) en gekocht (voornamelijk door mij ;)
Er waren Brocantes die niet heel veel opleverden en winkels vol met Sophietje-kleding (hoe kun je dat nu laten liggen?)

Ook vonden we tijd voor een bijzondere Lapjesontmoeting (maar daarover later meer)

Poes, hier op archief, wierp zich bij aankomst in La Douce onmiddellijk in onze armen, haar eenjarig kroost dartelde nog vrolijk rond de boerderij en zijzelf bleek opnieuw in blijde verwachting. De gang naar de koelkast had ze nog onder de knie (wat? geen blikjes? ) maar liggen op de stoel vond ze een heerlijk alternatief.

Een flinke "stapel" foto’s rijker ben ik inmiddels hier thuis weer een beetje orde aan het scheppen: de koffers zijn uitgepakt,de wasmachine draait op volle toeren, de droger ook en daarna ben ik aan de beurt voor het strijkwerk. Ik heb inmiddels al twee trommeltjes weggewerkt.

Voor Betty nam ik bloemen mee (quilt van Ans Schipper, die een prachtige tentoonstelling had in de Eglise st Louis

en voor Dijn een vlinder

machinaal "geschreven" fantasie tekst met vlinder. Natuurlijk komen er meer,meer,meer foto’s o.a. van het naaldenboekje in or nué want morgen is de laatste dag van september en dan hoor ik- beloofd is beloofd-
een Naalden Ding te hebben

Zo, nu eerst even lekker gaan zitten met de nieuwe HzG, want die plofte net op de mat
dag, dag

22 Reacties

Geen opmerkingen: