vrijdag 28 juni 2019

48 'petits carrés brodés' in 24 foto's

Nadat ik gisteren een teasertje plaatste op mijn Fb pagina kan ik nu de hele naaidoos laten zien. Vanmorgen werd het laatste blokje van de SAL online gezet en kon ik het allerlaatste van de vierkantjes tot een Dingetje verwerken. Je ziet het later in mijn blog.
Ik besloot mijn 48 vierkantjes te verwerken in en rond een naaidoos en liet me daarbij inspireren door het boek Fleurs de Digoin waarin de rozen- en bloemenpatronen van het serviesgoed uit Sarregemines in Frankrijk op patroon zijn gezet. Op het deksel van mijn naaidoosje zie je zo'n patroontje.
Mijn eerste carré werd een scissorfob, een schaarhangertje wat ik labelde met nr 1.
Aan de achterkant kwam een klein Digoin bloemetje. Nummer twee werd een pincushion,met de vermelding 'Sarregemines', no 2 aan de zijkant.
Ook hier weer een Fleur de Digoin aan de achterkant. Nummer 3 werd de doos die ik rondom van 16 vierkantjes kon voorzien.
Nummer 4 kostte me nog eens vier vierkantjes,de onderzijde werd genummerd.
Voor het naaldenboekje, nummer 5 had ik vijf carrés nodig, vier in miniformaat aan de achterkant en een aan de binnenzijde.
voor mijn floss maakte ik vier kaartjes met op ieder kaartje twee vierkantjes.
Geen Digoinmotiefjes aan de achterkant maar de nummers 6 t/m 9.
Daarna raakte ik de weg een beetje kwijt en begon leporello's te tekenen van de patroontjes; 24 voor elke leporello. De omslagjes kregen een bloemetje en aan de andere kant weer vier vierkantjes.
Dat zijn dan nummer 10 en
nummer 11.
het schoot lekker op en nummer twaalf kwam in zicht: er kwam een klein houdertje om een antiek parfumflesje....
Ik borduurde 'petits carrés brodés' aan de zijkanten en het jaartal 2019.
Aan de onderkant twee blokjes en nr 12, keurig in de omlijsting van een 'oud' blokje.
aan de voorzijde was plaats voor één vierkantje en een randje met de letter M.
Vanmorgen kwam dan de laatste carré en daar maakte ik een minifobje van, voor aan mijn eerder gemaakte....
.....
....strawberry emery. Die ook het laatste nummer, nr 13 meekreeg.
nog even wat sfeerplaatjes en dan....
ben ik héél benieuwd.....
......wat jullie ervan vinden.

31 opmerkingen:

Annelies zei

Ik kom ogen tekort !

Jeanny zei

Mooi gedaan hoor!

Anoniem zei

Dit is ECHT mooi.

Gr Femke.

Créa'Fa zei

never seen so marvellous!!! So many ideas !! Bravo!!

Anoniem zei

Wat is dit prachtig, zo mooi.

Karin

Maria zei

Prachtig,prachtig prachtig. Dit kan alleen jij verzinnen. om zo te maken.

Marijke zei

Ik ben sprakeloos Marcella, zo mooi!
Alles past bij elkaar.Een groot compliment voor je werk, ik ben er weg van.

Lida zei

Bijzonder,uniek en zo mooi! Wat een beeldschoon geheel! Proficiat!
Groetjes
Lida

Yolanda zei

Ben er stil van, hoe verzin je het, wat gaaf. Kom ogen te kort en mijn radertjes maken overuren ;)

Guusje, zei

Prachtig wat een schatkist of doos is het geworden.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

..in een woord SCHITTEREND.. 👍

Pili zei

Comme c'est beau! De vraies merveilles!
Bravo!!!!
Et merci d'avoir sublimé ces petits carrés avec autant de talent!

MaaikeW zei

Marcella, heel leuk, deze eigen invulling!

els zei

Wat een inventiviteit en wat een subliem borduurwerk. Dit is voor mij ECHTE naaldKUNST!

Coby Breitner zei

Kan alleen maar zeggen wat knap gedaan en gaaffffff

Phebe and Jane zei

Wat een kunstwerk. Fantastisch leuk bedacht en heel mooi gemaakt!

Annelein zei

Ik zit met verbazi g te kijken wat jij allemaal met de vierkantjes hebt gedaan... verbazing en bewondering... voor je creativiteit én uitvoering...

Simone zei

Wat mooi! En wat creatief!!

Marianne zei

Super mooi! En wat leuk al die kleine hebbedingetjes. Echt genieten!
*Marianne*

Truus zei

WAUW!!!
Wat heb je er een bijzonder werkstuk van gemaakt!
Laat je het ook aan de bedenker van de vierkantjes zien?
Goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Our photos zei

Wauw! Wat is dit prachtig, zo mooi!

kaneeltje zei

Wat heb je de blokjes prachtig verwerkt! Een uniek doosje met leuke hebbedingetjes, zo mooi!

yvonnep zei

Spectaculair, Marcella, spectaculair.

Gonda Westra-Steursma zei

Prachtig bedacht en gemaakt! Heerlijk een aantal uurtjes met miniborduurtjes.
groeten,
Gonda

Zininquilten zei

Wat ik ervan vindt???????
Het is gewoon PRACHTIG, echt waar...Wat een leuke dingen heb je gemaakt en dan ook nog die naaidoos....Echt Heeeeeeeeeeel MOOI.
Niet verlegen worden, het is echt zo.

chantal appertet zei

c'est vraiment superbe, quelle finesse dans tous ces petits objets, un grand bravo !!!

Grünweiser zei

Les mots me manquent , pour dire à quel point , je suis éblouie devant tant de créativité ! Des Merveilles ......Bravo !

anizette. zei

Je n'ai qu'un mot a dire devant autant de merveilles et de créativités Magnifique......Bravo

Corinne zei

Un grand bravo pour toutes les superbes réalisations

Luce77 zei

Bravo pour autant de talent ... c'est magnifique !

scapinette zei

Quelles merveilles ! C'est sublissime