woensdag 16 november 2016

het heeft even geduurd....

....maar nu is er weer iets te zien op Nuttig en Fraai. Schreef ik in mijn vorige bericht ( dat was in augustus, o help...) een en ander over mijn nieuwe Friese merklap van TAA en verder dat ik eerst 'even' iets anders af moest maken: inmiddels is dat andere werkstuk af en is er ook een aardig beginnetje aan de TAA lap.
De mooie merklap uit Marken is klaar en ik ben er blij mee. Het patroon kocht ik jaren geleden bij Berthi en het leek me deze zomer na al het Marken ge-Pronkrol een prima ideetje om dat lapje tijdens mijn trip naar Thailand te borduren....In het vliegtuig, maar dat liep anders zoals je kon lezen in het vorige blog. Daarna was het echt een tijd te warm om te borduren en kwamen er wekelijks maar een paar steekjes bij...Inmiddels ligt het lapje toch alweer een tijdje op de stapel mooi te zijn.
="
, de rechter bovenhoek mooi versierd met 'puntjes'....tot in de puntjes verzorgd... Daarna mocht ik los op de Tesselschade Arbeid Adelt merklap. Daarover schreef ik de vorige keer dat het patroon zo goed mogelijk van een oude merklap op papier is gezet door Margreet Beemsterboer die dit belangeloos voor TAA heeft gedaan. De originele merklap is in bezit van Tesselschade. Ik zocht mijn eigen kleuren uit.....( zie het vorige blog) en veranderde daar weer het een en ander aan.
Het eerste begin is veelbelovend.....
en na even flink borduren bereikte ik de rechterzijde van de lap... Ondertussen begon het toch te kriebelen wat Margreet in het patroon suggereert..."in rood is ie ook erg mooi" en tsja, daar worden wij bij Nuttig en Fraai natuurlijk behoorlijk besluiteloos van.
want eerlijk is eerlijk....in rood IS ie mooi...of niet? Het patroon van Tesselschade heeft inmiddels een tweede druk, daarom herhaal ik voor wie belangstelling heeft de info om het patroon te kopen. Heb je belangstelling voor het Friese patroon van TAA? Het boekje kost € 17,50, inclusief verzendkosten (in NL) en kunt u per mail bestellen bij: bibliotheek@tesselschade-arbeidadelt.nl, o.v.v. naam en adres. Het bedrag gaarne gelijktijdig overmaken op rekeningnummer NL 72 INGB 000 003 3062 t.n.v. Tesselschade-Arbeid Adelt, o.v.v merklap 1806. Zodra de betaling is ontvangen wordt het boekje verzonden.

10 opmerkingen:

Annelies zei

Wat is je merklap mooi geworden ! De lap van Tesselschade heb ik al een aantal keer bekeken. Ik ben met veel bezig, maar vind hem prachtig !

kaneeltje zei

Bedoel jij nou dat je hem ook in het rood aan het borduren ben ?
Ik ben en blijf ook gek op rode merklappen, ooit maak ik er nog eén voor mezelf.
Zit nu helaas nog in de lappenmand maar het is belangrijk om te blijven dromen.
Jouw Markerlap is schitterend, jammer dat hij op de stapel terecht gekomen is. Maar jij borduurt ook zoveel dat het niet allemaal aan de muur kan hangen.
Heb ook nog een patroon van een Markerlap ( volgens mij zelfs twee) dus kan voorlopig nog wel vooruit.

Cis van den Bosch zei

Wat onverwacht mooi.....in rood. Ben benieuwd naar het totaaloverzicht (t.z.t. natuurlijk want er moet iets van nieuwsgierigheid overblijven, toch?).

Saskia G. zei

Zoals altijd kijk ik vol bewondering naar jouw borduurkunst.
Het TAA-patroon heb ik van Maria cadeau gekregen op mijn verjaardag. Leuk om hem bij jou in het rood te zien. Ik wil hem tzt in het blauw maken. Ik twijfel nog of het één kleur blauw gaat worden of meerdere. Maar voorlopig kom ik er niet aan toe helaas.

Monica zei

Wow, wat is deze weer super mooi!

Truus zei

Je Marker merklap is mooi geworden. Heb je dit op de geruite stof genaaid?
De merklap van Tesselschade is ook prachtig in het rood. Maak je deze ook nog af met de gekozen kleuren?
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Guusje, zei

Wat is het een prachtige lap geworden. In het rood vind ik hem ook erg mooi. Ik heb net mijn markerwerkjes weer opgepakt en mijn eigen pronkrol. Binnenkort maar eens op zoek naar mooie achterkant.

Lida zei

Wat mooi in jouw kleuren en ja ook de rode is prachtig! Voorlopig heb ik nog voor jaren patronen, maar verleidelijk is het TAs patroon wel. Groetjes
Lida

Chris zei

Wat een prachtig werk maak je toch Marcella!

Meriem zei

magnifique